Inloggen

Discussies

• Dieter van Schagen
      • iedereen (publiek zichtbaar)

Voortgang naar 12 juni 2015

Gestart door Dieter van Schagen 956 dagen geleden Reacties (1) Laatste reactie door Davied van Berlo 956 dagen geleden
      Waar vind ik de 'intekenlijst': "genodigden" , "boek reserveren", "boek(en) bestellen"? Waar vind ik het programma van die middag? Komt er een aparte nieuwsbrief over?
      • Davied van Berlo

Laatste controle door de auteurs!

Gestart door Davied van Berlo 1038 dagen geleden
        Alle honderd portretten zijn nu binnen. De afgelopen weken is een team van eindredacteurs bezig geweest om van al die portretten één boek te maken. Dat kan betekenen dat we de oorspronkelijke tekst hebben moeten aanpassen, bijvoorbeeld...
        • Davied van Berlo

Presentatie en PR: hoe trekken we de aandacht?

Gestart door Davied van Berlo 1069 dagen geleden Reacties (6) Laatste reactie door Davied van Berlo 1064 dagen geleden
          Het doel van dit boek is om zichtbaar te maken wat de bijdrage van ambtenaren is geweest aan het Nederland van nu. We willen zoveel mogelijk mensen laten zien hoe divers en cruciaal het werk van ambtenaren is geweest en nog steeds is. Om dat te...
          • Davied van Berlo

Tijd om De Lijst op te schonen!

Gestart door Davied van Berlo 1193 dagen geleden Reacties (4) Laatste reactie door Davied van Berlo 1190 dagen geleden
            Komende woensdag is de tweede auteursbijeenkomst. Eén van de onderwerpen daar zal zijn een kritische blik te werpen op De Lijst. Veel portretten zijn al binnen en aan vele andere wordt hard gewerkt, maar voor sommige portretten hebben we...
            • Davied van Berlo

Welke vragen staan nog open?

Gestart door Davied van Berlo 1243 dagen geleden Reacties (2) Laatste reactie door Davied van Berlo 1208 dagen geleden
              We maken flinke stappen in het samenstellen van de (voorlopige) lijst van markante ambtenaren. Ook is het fantastisch om te zien hoeveel auteurs zich al hebben gemeld en één of meer portretten hebben opgepakt. Wat een enorme...
              • PJJ Steeghs

afschaffing van de slavernij

Gestart door PJJ Steeghs 1218 dagen geleden Reacties (1) Laatste reactie door Davied van Berlo 1218 dagen geleden
                Ik zie dat er bij de afschaffng vd slavernij nog geen naam staat. Voor Suriname en de Antillen is dit in belangrijke mate te danken aan Reinhart Frans Cornelis van Lansberge, gouverneur van Suriname. Voor Nederlands Indië aan zijn...
                • Davied van Berlo

De lijst!

Gestart door Davied van Berlo 1248 dagen geleden Reacties (13) Laatste reactie door Davied van Berlo 1223 dagen geleden
                  In alle discussies op deze site, op LinkedIn, op de auteursbijeenkomst, enzovoort is enorm veel kennis bij elkaar gebracht: over interessante ambtenaren, over relevante momenten in de geschiedenis van Nederland en over de interesses van jullie als...
                  • Davied van Berlo

GEZOCHT: auteurs die hun naam in de portrettengalerij terug willen zien!

Gestart door Davied van Berlo 1295 dagen geleden Reacties (13) Laatste reactie door Davied van Berlo 1248 dagen geleden
                    We zijn nog hard op zoek naar ambtenaren die niet mogen ontbreken in de portrettengalerij, maar ook jouw naam kan daar bij staan ... als auteur! Wil je ook een portret schrijven van zo'n 500 à 750 woorden en een plekje krijgen in het boek,...
                    • Diete Oudesluijs

ambtenaren en WOII

Gestart door Diete Oudesluijs 1257 dagen geleden
                      Zoals al gezegd wil ik graag (tot ca. 6, hooguit 8) biografieën schrijven, bij voorkeur over 'Mom' Wellenstein als "Europa"man met verzets- en kampgeschiedenis, eventueel samen met iemand anders (dan doe ik graag het oorlogkant), consul...
                      • Martin Deinum

JJP Oud, maar wat heeft ie gedaan?

Gestart door Martin Deinum 1258 dagen geleden
                        Ik wil één artikel schrijven, voor veel meer heb ik geen tijd. Nu heeft iemand J.J.P. Oud, stadsarchitect van Rotterdam in de jaren '20 en '30 op de lijst gezet. Nu werk ik in Purmerend, en Oud is één van de beroemdste...
                        • Davied van Berlo

1 juli: de vragen die nog open staan

Gestart door Davied van Berlo 1261 dagen geleden
                          De afgelopen maanden zijn enorm veel reacties binnengekomen in onze zoektocht naar 100 markante ambtenaren. Al deze reacties zijn verzameld in een voorlopige lijst. Op basis daarvan kunnen we stappen gaan zetten om uiteindelijk tot een definitieve...